Szukasz pracy? Zadzwoń: 071 75 88 150 Telefon alarmowy dla opiekunek za granicą. Czynny 24h. - 535 228 007

Zdrowie i odporność seniora jesienią i zimą

Zdrowie i odporność seniora jesienią i zimą

Wielkimi krokami zbliża się czas, kiedy nasze zdrowie narażone jest na próbę wytrzymałości. Jesienią i zimą dni są krótkie, temperatury niskie, a zwiedzeni pięknym słońcem łatwo możemy ubrać się za lekko i przeziębić. Niebezpieczeństwo to dotyczy także ludzi starszych. Opieka seniora wymaga dołożenia szczególnej dbałości o odporność w tym newralgicznym okresie. Praca opiekunki osoby starszej jest o tyle specyficzna, że wymaga od osoby ją wykonującej również brania pod uwagę takich aspektów, jak pora roku. Co innego uwzględnić należy w upały, a co innego w chłód i słotę.

Odporność seniora jesienią i zimą

Opiekunka osoby starszej musi zadbać o to, by jej podopieczny miał odpowiednie wsparcie dla swojej odporności. Przede wszystkim należy zadbać o to, by senior ubierał się adekwatnie do temperatury. Ważne jest to zwłaszcza w przypadku osób, których dotknęła demencja czy choroba Alzheimera, gdyż ich ocena rzeczywistości jest mocno ograniczona. Należy także urozmaicić dietę o dużą ilość witaminy C i pilnować, by senior dostawał odpowiednie ilości ciepłych napojów i posiłków. Pracując jako opiekunka osoby starszej postaw na odpowiednią ilość owoców, warzyw (również w formie rozgrzewających zup!), produktów bogatych w żelazo oraz cynk. Niech podopieczny opiekunki często sięga po gorącą herbatę z cytryną i miodem.

Suplementacja seniora w chłodne dni

Co prawda suplementację warto skonsultować z lekarzem czy pielęgniarką, ale opiekunka seniora musi wiedzieć, jakie preparaty są wskazane, by pomóc seniorowi zwiększyć odporność. Poza wspomnianą witaminą C, będzie to witamina D3, witamina A oraz kwasy tłuszczowe omega-3.

Sen i rekreacja

Warto pamiętać również o tym, że odpowiednio dawkowana aktywność fizyczna (np. spacery) oraz solidna dawka snu wzmacniają organizm, dzięki czemu senior jest silniejszy i mniej podatny na infekcje.