SZUKASZ PRACY? Zadzwoń! 71 75 88 130 Telefon alarmowy dla opiekunek za granicą. Czynny 24h. - 535 228 007

10 pytań odnośnie pracy opiekunki w czasie pandemii

rekruterka

DRODZY OPIEKUNOWIE


Pojawia się coraz więcej pytań związanych z pracą w obecnej sytuacji. Chcielibyśmy rozwiać Państwa wątpliwości, dlatego z
ebraliśmy 10 najczęściej pojawiających się pytań i odpowiemy na nie poniżej.

PYTANIE 1:

JAK TO JEST Z UBEZPIECZENIEM ?
➡Wszyscy nasi pracownicy podczas sprawowania opieki nad osobą starszą w Niemczech zostają zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego i nasza firma odprowadza w ich imieniu regularnie składki do Narodowego Funduszu Zdrowia.
➡ Wszyscy współpracujący z Nami Opiekunowie mogą więc korzystać z opieki zdrowotnej na terenie Polski oraz Niemiec.
Dokumentem potwierdzającym to uprawnienie jest Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (w skrócie EKUZ).

PYTANIE 2:

JAK DŁUGO TRZEBA TERAZ CZEKAĆ NA DRUK A1 I KARTĘ EKUZ ?
Czas oczekiwania na formularz A1 zależy od kilku czynników:
Jak szybko dostaniemy od Państwa odesłaną i podpisaną umowę wraz z załącznikami (apelujemy o jak najszybsze odsyłanie umów!).
➡ Czas, w którym Zakład Ubezpieczeń Społecznych wystawi dla Państwa formularz A1 (czas oczekiwania na formularz A1 może ulec wydłużeniu, jeśli są Państwo zgłoszeni u innego pracodawcy).
➡ Dopiero po uzyskaniu formularza A1 możemy wnioskować do Narodowego Funduszu Zdrowia o kartę EKUZ – karty są wystawiane przez wojewódzkie oddziały NFZ i ich tempo pracy z kartami potrafi być bardzo różne.
➡Czas dostarczenia do Państwa karty EKUZ przez pocztę. Łącznie czas na uzyskanie karty EKUZ może być bardzo różny w zależności od danego urzędu i Państwa indywidualnego przypadku, ale powinien wynieść ok. 3-6 tygodni.

pytania

PYTANIE 3:

CO JEŚLI JESTEM JUŻ NA ZLECENIU, A KARTA EKUZ NIE DOSZŁA ?

➡Zdarza się tak, że nasi pracownicy długo czekają na otrzymanie karty EKUZ spowodowane długimi terminami załatwienia spraw w Narodowym Funduszu Zdrowia
➡W związku z tym nasza firma wykupiła dla wszystkich swoich pracowników polisę ubezpieczeniową obejmującą koszty leczenia za granicą
➡ Obsługuje nas największa i najbardziej doświadczona firma ubezpieczeniowa w Polsce – PZU S.A.
➡ Polisa PZU pokryje wszelkie koszty leczenia pracownika w Niemczech w przypadku nagłego zachorowania, a więc również w przypadku koronawirusa.
Zasady korzystania z polisy są następujące:
➡ Jeśli zachorujesz lub dojdzie do nieszczęśliwego wypadku
Zadzwoń do PZU pod numer telefonu: +48 22 566 55 44
Podaj numer polisy: 1044260284

koronawirus

PYTANIE 4:

CZY KARTA EKUZ OBEJMUJE KORONAWIRUSA ?
➡Oczywiście, karta EKUZ działa we wszystkich nagłych przypadkach zachorowań, zatem w razie wystąpienia koronawirusa pokryje koszty leczenia Państwa w Niemczech.

PYTANIE 5:

CZY WRACAJĄC DO RODZINY NIEMIECKIEJ MUSZĘ MIEĆ ZAŚWIADCZENIE OD POLSKIEGO SANEPIDU, ŻE NIE JESTEM CHORA NA KORONAWIRUSA ?
➡Nie, nie jest to wymagane. Sanepid nie wystawia takich zaświadczeń.

PYTANIE 6:

CZY JEST WYPŁACANE POSTOJOWE ?
Postojowe dotyczy tylko firm, które mają przestój, natomiast nasza firma cały czas funkcjonuje. Nie ma zatem takiej możliwości, aby postojowe było wypłacane dla naszych Opiekunów.

PYTANIE 7:

JAK WYGLĄDA SPRAWA ZADOŚĆUCZYNIENIA ZA KWARANTANNĘ?
➡Pracownikowi, który jest objęty ubezpieczeniem obowiązkowym, przysługują świadczenia z tytułu choroby – wynagrodzenie za czas choroby wypłacane przez pracodawcę na podstawie art. 92 kodeksu pracy lub zasiłek chorobowy.
➡ Aby uzyskać świadczenie z tytułu choroby, osoba objęta kwarantanną składa Oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy.
➡ Dotyczy to osób, które odbywają obowiązkową kwarantannę po przekroczeniu granicy państwowej, która rozpoczęła się po 15 marca 2020 r.
➡ Oświadczenie należy złożyć w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia obowiązkowej kwarantanny .
➡ W tym celu należy wypełnić formularz ze strony ZUS-u i odesłać go do naszej firmy. Nasza firma przesyła go dalej do ZUS-u i wypłaca pracownikowi świadczenie pomniejszone o składkę ZUS
➡ WIĘCEJ INFORMACJI ZNAJDZIECIE NA STRONIE ZUSU ( https://www.zus.pl/…/swiadczenia-chorobowe-dla-osob…/3232315 )

odpowiedzi

PYTANIE 8

KTO ZAPEWNIA TRANSPORT DO DE W FIRMIE VERITAS I JAKIE SĄ ZAPEWNIONE WARUNKI BEZPIECZNEGO PRZEJAZDU W OBECNEJ SYTUACJI?
➡Jeśli chodzi o kwestie transportu – transport opłacany jest przez naszą firmę, a więc odbywa się bezgotówkowo.
➡ Rezerwujemy dla państwa przejazdy i powroty oraz kontaktujemy się w tej sprawie z Państwem odpowiednio wcześniej przed wyjazdem na zlecenie czy przed powrotem ze zlecenia.
➡ W dalszym ciągu można samodzielnie zarezerwować sobie przejazdy, natomiast nasza firma je opłaci.
➡ Jeśli nie mają Państwo możliwości samodzielnej rezerwacji – nasz dział transportu zarezerwuje przejazd dostępnym środkiem transportu.
➡ Uruchomiliśmy transport własnymi busami – Veritas Group, które są każdorazowo dezynfekowane po powrocie z trasy. W busach Veritas zapewniamy najwyższe standardy bezpieczeństwa, zapewniamy maseczki, środki do dezynfekcji oraz rękawiczki naszym opiekunkom.
➡ Transport własnymi busami Veritas jest w fazie rozwojowej, więc w dalszym ciągu korzystamy z usług zaprzyjaźnionych zewnętrznych przewoźników, którzy również dokładają wszelkich starań, aby podróż do i z Niemiec odbywała się w bezpiecznych warunkach.

PYTANIE 9

JAK WYGLĄDA SPRAWA ZNIESIENIA KWARANTANNY I CZEGO POTRZEBUJE OPIEKUN PRZEKRACZAJĄCY GRANICĘ ?
Tak jak wspominaliśmy ostatnio w naszym poście:
➡Od dnia 4 maja 2020 r. opiekunowie zostali zwolnieni z obowiązku odbywania kwarantanny
➡ Przy przekraczaniu granicy należy przedłożyć funkcjonariuszowi Straży Granicznej dokument potwierdzający cel wyjazdu (wystarczy zaświadczenie dotyczące zatrudnienia, umowa).

PYTANIE 10

CZY FIRMA DBA O BEZPIECZEŃSTWO OPIEKUNÓW I ZAPEWNIA ŚRODKI OCHRONY?
➡W dobie epidemii zdrowie naszych pracowników jest dla nas najważniejsze. Umożliwiamy pracownikom dostęp do bezpłatnej opieki zdrowotnej na terenie Niemiec od pierwszego dnia wykonywania zlecenia (karta EKUZ).
➡ Poza kartą EKUZ oferujemy także dodatkowe ubezpieczenie PZU, o czym wspominaliśmy wcześniej.
➡ trosce o Wasze bezpieczeństwo nasza firma załącza do umów MASECZKI WIELOKROTNEGO UŻYTKU i rękawice jednorazowe
☑ Maseczki są ręcznie szyte, gotowane i prasowane.
☑ Zapakowane są w nowe woreczki foliowe z zamknięciem strunowym.
☑ Maseczki można prać i używać ich wielokrotnie.

Dziękujemy za Waszą opiekę nad klientami w trudnym czasie epidemii